.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشت زعفران برای نخستین بار در مرزن آباد چالوس
مسئول جهاد کشاورزی مرزن آباد از کشت زعفران برای نخستین بار دراین بخش خبر داد.

به گزارش شمال نیوز:مرید جعفر صالحی با بیان اینکه زعفران گیاهی است که باید در سرزمین های خشک کشت وکار شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه گونه های وحشی زعفران در مرزن آباد و حومه زیاد بود کشاورزان ما زمانی که برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس می رفتند تک بوته  پیاز زعفران را می آوردند و در باغچه خود می کاشتند که بعد از یک سال به بار می نشست و این امر موجب شد پیاز بیشتری را وارد کنند.

وی افزود: طی یک سال اخیر یکی از کشاورزان منطقه پیاز بیشتری را از مشهد آوردند و در سطحی معادل 200 متر کاشتند که امسال به بار نشست و در تابستان امسال همان را تکثیر کردند و در سطحی معادل 500 متر کاشتند.

مسئول جهاد کشاورزی مرزن آباد تصریح کرد: طی یکی دو روز گذشته از این مزرعه بازدید به عمل آمد، روز نخست برداشت پیازهایی که سال گذشته کاشته بودند شروع شده بود که نشان می داد این منطقه مستعد کاشت بیشتر زعفران است.

جعفر صالحی بیان کرد: سایر کشاورزان منطقه با مشاهده وضعیت مناسب کاشت زعفران ها در این مزرعه، به فکر وارد کردن و خرید و کاشت بیشتر زعفران در زمین های کشاورزی خود افتادند تا تولید آن در منطقه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه زعفران نیازمند آب و هوایی خشک است، ابراز کرد: از لحاظ اقلیمی بخش مرزن آباد با شهر چالوس و بخش جله ای مرکزی متفاوت است اما اینکه عیار زعفران در بخش مرزن آباد با توجه به بارندگی های فصل پاییز چگونه است باید کارشناسان زعفران قضاوت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: زعفران گیاهی است که نباید در مسیر رودخانه کشت شود زیرا شبنم پاییزی روی آن اثر منفی دارد.

جعفر صالحی با اشاره به اینکه صاحب مزرعه کشت شده زعفران در مرزن آباد از دم کرده زعفران به عمل آمده خود بسیار رضایت دارد، گفت: اینکه محصول به عمل آمده تا چه میزان با محصولات زعفران قائنات مشهد متفاوت است و یا اینکه عیارش چگونه است نیازمند کار کارشناسی خبرگان زعفران است اما کشت آن در منطقه امید روزهای خوبی را برای کشاورزان منطقه برای کشت این محصول می دهد./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.